Všetci sme čakali naozaj dlho… Firma Sony stále hovorila, že hru odkladajú, aby bola dokonalá. Od oznámenia, že táto hra vyjde prebehlo už desať rokov. Po rokoch čakania sa ale nemožné stalo skutočnosťou a tretia hra od Team Ico vyšla. Keď je vydanie posunuté o pol roka, alebo rok, dá sa to ešte pochopiť. Ale keď sa dátum vydania posunie o desať rokov, ako to v Sony urobili, to už nie je celkom v pohode. V posledných rokoch na hre pracovalo viacero štúdií, lebo Team Ico vývoj hry jednoducho nezvládal.

Hra sa vďaka svojmu príbehu radí do kategórie Adventure. V hre ide o to, že chlapec, ktorého hráč ovláda, nájde v mystickej krajine zázračnú kreatúru. Táto zvláštna kreatúra sa volá Trico a je to niečo ako zviera. Medzi chlapcom a Tricom sa vytvorí silné puto, vďaka ktorému bude Trico chlapca chrániť a pomôže mu pri prekonávaní mnohých prekážok v hre. Táto dvojica sa pohybuje v priestore zrúcanín, kde na každom kroku čaká nejaká forma nebezpečenstva. Zároveň s nebezpečím sa tam nachádzajú aj rôzne tajomstvá, ktoré sa vy ako hráč snažíte objaviť pomocou riešenia úloh.

Hra vás vtiahne do seba vďaka rôznym efektom, ktoré Fumito Ueda – hlavný vývojár a designér – použil. Príkladom sú častice, ktoré sa voľne vznášajú v priestore a pripomínajú prach nasvietený slnkom, alebo pomerne realistické prejavy a animácie oboch postáv. Trico je podľa samotného Uedu výsledkom zmiešania niekoľkých živočíchov a vytvorenia niečoho ako priemeru medzi ich povahami. „Jeho design je zámerne nerovnomerný, keďže zvláštnosť bola v tomto prípade iba vítaná,“ povedal Fumito Ueda. Vývojári podľa jeho slov nechceli dosiahnuť aby bol Trico „milé zvieratko“, ale aby sa jeho správanie a celkový výzor zvieratám podobal čo najlepšie. Medzi jeho prejavy podobné reálny zvieratám patrí niečo ako pradenie mačky alebo pohyby uší, ktoré sú tiež veľmi podobné mačkám. Ueda vysvetlil, že Tricovi dal podobu zvieraťa kvôli jeho detstvu. Vyrastal vraj v dome plnom zvierat, takže o ich správaní a pohyboch vedel veľa. Schopnosť vytvárať blesky má hráčovi ukázať, že Trico je veľmi silný a dravý. Mnoho hráčov si aj napriek veľkej snahe vývojárov myslí, že grafické spracovanie vôbec nie je dobré. Dôvodom môže byť to, že hra bola vytváraná počas 10 rokov a vývojári ju už teraz nechceli prispôsobovať najnovším systémom. Čo sa hrateľnosti týka, väčšina úloh v hre nie je veľmi náročná na prejdenie, ale v kombinácií s nie dokonalým ovládaním vašej postavy sa obtiažnosť o niečo zvýši. V tomto prípade je to ale celkom dobré, lebo ak by ovládanie ešte vylepšili, hrozilo by, že hru by ste prešli v priebehu krátkeho času a zážitok z nej by nebol taký dobrý ako je.

V tejto hre je pomerne silno vidno, že Team Ico sa snaží ovládnuť vašu myseľ krásnymi šteňacími očami, čo vám má zabrániť v akomkoľvek podrobnom skúmaní hry. Vzhľadom na to ako si na Tricovi dali záležať to asi u väčšiny hráčov bude úspešné. Je jasne vidno že postavu tohto zaujímavého tvora niekto navrhoval s neuveriteľnou starostlivosťou a láskou. Trico je už od vydania niečo ako symbol tejto hry. To, ako mu vietor prechádza perím, jeho srdcervúce vytie keď vaša postava zájde za roh a jeho ostatné prejavy sú niečo, čomu veľa ľudí pri pozretí nejakého gameplayu na Youtube neodolá.

Keď sa trochu vy, ako hráč posnažíte, uvidíte to, čím The Last Guardian mohol byť keby vývoj hry netrval tak dlho. Príjemnou oddychovkou, ktorá sa bude počas celého príbehu hrať s vašimi emóciami. Je jasné, že táto hra stavia na vzťahu medzi Tricom a chlapcom a zavedie vás do rôznych dramatických a dojemných situácií. Tu sa ale otvára otázka: nebolo by lepšie ak by z toho bol animovaný film? Odpoveď je nie z jediného dôvodu. Ten vzťah je taký silný len vďaka tomu, že vy sami s ním interagujete.

4/5 - (1 vote)