Možnosť vzdať sa v hre po 15 minútach je v štádiu testovania, Riot to oznámil minulý týždeň. A už bolo na čase.
Riot pôvodne plánoval zaviesť túto novinku do hry už dávnejšie, ako povedal Andre ‘Meddler’ van Roon, Hlavný designér hry. Spomenul, že by to bolo dávno otestované a prípadne zavedené do hry, keby sa do cesty nedostali nové veľké projekty ako update celého klienta a matchmakingu.
V príspevku na Nexus, redakčnej stránke LoL, poskytol Meddler nejaké informácie o možných prichádzajúcich novinkách. Zo začiatku bude táto novinka dostupná iba v jednom regióne, ktorý zatiaľ nebol oznámený. Taktiež, bude mať táto nová možnosť predčasného ukončenia hry iný systém – neanonymné hlasovanie, kde budú musieť súhlasiť všetci hráči jedného tímu, aby sa hra ukončila. Nahradí to klasický surrender v 20. minúte, alebo to bude iba mierne vylepšenie? Zatiaľ nebol zverejnený dostatok informácií na to, aby sme to s istotou vedeli posúdiť. No predpokladáme, že tento krok bude mať prevažne pozitívny dopad na hru.
Prečo? Hlavne preto, že tradičný 20 minútový systém tu je už od začiatku hry, takže je tak trochu zastaraný. Počas dlhého vývoja hry sa priemerný čas jednej hry výrazne skrátil a skracuje sa aj na základe ranku v ktorom hráte.
Viac ako 42 percent hráčov je v Bronze, zhruba 36 sa nachádza v Silveri, podľa League of Graphs – štatistickej stránky LoL. To znamená že skoro 80 percent sa pohybuje medzi Bronze a Silver. Chcete vedieť priemernú dĺžku hry na týchto rankoch? Je to okolo 30 minút. Hry na vyššej úrovni sú ešte kratšie ako tá pol hodina.
Je to tak, vo väčšine hier ostane už iba okolo 10 minút, keď sa bude môcť jeden tím vzdať. Vtedy sa hra už v podstate blíži ku koncu prirodzenou cestou. A nech už sa akokoľvek silno držíte pravidla „Nikdy sa nevzdávať!“ v niektorých hrách si poviete, že je lepšie vyhnúť sa zbytočnému trápeniu a držať sa starého dobrého „/ff“.
Ak bol niekto toxic a opustil hru, lebo nedokázal ukradnúť zabitie Kruga v jungli, keď sa ho oficiálny jungler snažil poraziť, v tom momente ste stratili jedného člena tímu, lebo zobral jednu nepodstatnú vec príliš osobne (samozrejme, to sa mi nikdy nestalo). Alebo možno, ale naozaj iba možno, ste stratili 6 veží, 1 inhibitor a prehrávate o 20 killov, keď zrazu udrie 15. minúta. Tiež je možné že váš top-lane hráč si vybral Teema… Tým chcem povedať, že niekedy situácia vyzerá dosť zle na to, aby si aj ten psychicky najsilnejší hráč povedal že to jednoducho nemá význam.
Pridanie 15 minútovej možnosti na vzdanie sa dá vášmu tímu možnosť ukončiť toto pomalé utrpenie skôr, ako vám morálku zničí dosť na to, aby ste nešli hrať ďalšiu hru.