Aj keď je platforma Steam jedným zo symbolov PC gamingu, jeho úspech neprišiel za deň. Pozrite si s nami jeho obrázkovú históriu.
2003
12. septembra 2003 sa Steam zrodil ako program, ktorý mal Valve uľahčiť proces patchovania Counter-Striku, tak ako aj boj proti cheaterom.
2004
Vydanie Half-Life 2 je jedným z dôvodov, vďaka čomu je dnes Steam tak populárny.
2005
Radgoll Kung Fu a Darwinia boli prvé hry, ktoré sa objavili na Steame a nepochádzali z dielne Valve.
2006
Steam sa pomaličky začína rysovať, vidíme začiatky éry digitálnej distribúcie. V katalógu sú pridané demá a HD videá. Momentálne je dostupných asi 100 titulov.
2007
Vylepšené vyhľadávanie, pridané hodnotenie MetaCritic, filter najlepšie predávaných hier. Pridané množstvo komunitných funkcií ako fórum, skupiny, priateľov..
2008
Pridané vyhľadávanie podľa kategórie, SteamCloud. Väčší dôraz na nové tituly. Steam má v tomto období už 20 miliónov používateľov.
2009
Pridané kategórie hier pod 5 a 10 dolárov.
2010
Zľavy sú prezentované v %, čo užívateľom uľahčuje rozoznávanie výhodných ponúk. Pridané Steam štatistiky, kde je možné vidieť momentálnu užívateľskú aktivitu. Steam začína expandovať za hranice Windowsu, prvé dostupné hry pre Mac.
2011
Na Steame sa v tomto období nachádza už 1000 titulov, pridaná funkcia odporúčaných hier. Kvôli zvýšeniu bezpečnosti užívateľov bol pridaný systém Steam Guard. Modderov potešil najmä príchod workshopu.
2012
S rozmachom DLC, bol pridaný tento filter do vyhľadávania. S cieľom podporiť vývojárov bol zavedený Greenlight, ktorý dáva šancu dostať vašu hru na Steam. V tomto roku vyšla taktiež mobilná aplikácia a pridaný bol aj komunitný trh, kde mohli hráči predávať a nakupovať in-game predmety.
2013
Prichádza SteamOS, a taktiež podpora Linuxu. Pridaný Big Screen mód, Family share a užívateľské profily v štýle RPG. Za plnenie rôznych úloh, nákupom hier, craftom odznakov získavate XP pre váš Steam level.
2014
Pridaný In-Home Streaming, Family View a možnosť streamovania podobnému twitchu.
2014-2016
Koncom roka 2014 prišiel Discovery Update, v ktorom sa zmenil design clienta tak ako ho poznáme doteraz. V roku 2015 pridaná podpora Steam ovládača, v roku 2016 prišla podpora pre VR.
Takto vyzerala evolúcia Steamu, v ktorom roku ste sa stali jeho používateľmi VY? 🙂