Steve Jobs raz povedal: „Dobrý umelec kopíruje, výborný umelec kradne.“ Mal by vedieť, že aj on tento výrok ukradol Pablovi Picassovi a ten ho asi tiež nevymyslel sám. Táto myšlienka sa v oblasti herného designu v poslednej dobe dosť rýchlo šíri a zatiaľ to negatívny efekt nemalo. Každý sa niečím inšpiruje, pridá do toho nejakú svoju novinku a na svete je ešte lepšia verzia pôvodnej inšpirácie. Tu sú niektoré nápady a herné mechaniky, ktoré by v hrách na rok 2017 potešili viacerých hráčov.
Nemesis systém
Middle-earth: Shadow of Mordor bola hra, ktorá sa pomerne dlho držala na vrchole zoznamov v roku 2014. Hra nebola zaujímavá pre jej príbeh, hráči si veľmi obľúbili jej dokonale vyladené a funkčné systémy. Hlavný systém sa nazýval Nemesis a jeho vzácnosť spočívala v stále sa meniacej reťazi orcov, ktorý boli do hry stále pridávaní. Všetko záležalo na hráčovi – keď zabil jedného strážcu generála, nahradil ho druhý. Ak sa stalo, že pridaný orc je zrovna ten, ktorý spolupracuje s postavou hráča, pri najbližšej príležitosti pomôže svojho nového šéfa odstrániť. Avšak hocikto, kto vás zabije, dostane nejaké vylepšenie a najbližšie až vás stretne, verte tomu že to vylepšenie pocítite.
Psychický stav
Vo väčšine hier sa sústredíte iba na jedno – život. Niektoré pridajú aj ukazovateľ únavy. Darkest Dungeon ale použil jednu zaujímavú vec a tou je „merač“ stresu. Pod pásikom s hodnotou života máte ďalší, ktorý stúpa keď vaša postava vidí alebo prežíva niečo nepríjemné. Keď sa naplní, prichádzajú poruchy ako paranoja alebo masochizmus, kvôli ktorým niekedy nebudú plniť vaše príkazy. Hráčovi to má pomôcť viac sa vcítiť do postavy a pochopiť, aká je práve tá jeho postava jedinečná.
Create and Share
Hra Super Mario Maker je známa tým, že umožňovala komukoľvek s Wii U alebo 3DS vytvárať a následne zdieľať levely. Výkonné počítače umožňujú vytvárať a posúvať ďalej oveľa väčšie a prepracovanejšie veci ako 2D levely v skákačke. Práve technická úroveň výtvorov podporuje hráčov v tom, aby sa o svoje diela podelili. Veľký úspech Super Mario Maker a LittleBigPlanet ukázali, že ak ľuďom dáte pomôcky na tvorenie, oni tvoriť budú. Najlepšie hry 80. a 90. rokov v kombinácii s faktom, že moderné technológie nimi dokážu manipulovať na pomerne vysokej úrovni znie ako recept na úspech.
Pomalé, ale real-time
Hru Subterfuge si mnoho hráčov zapamätá ako napínavú hru, ktorá je ale strašne pomalá – aspoň to tak pripadá. Štýl hry je celkom bežný, jedná sa o zaberanie území, ťaženie surovín a ich následný presun. Vývojári ju ale spestrili tým, že presuny predĺžili na pomerne dlhý čas. Práve počas presunu, kedy sa celkom neviete brániť, sa nepriateľom otvárajú možnosti na útok a vám na tvorenie aliancií s ostatnými hráčmi.
Božia perspektíva vo VR
Flight Control bola jedna z prvých hier, ktoré využili možnosti dotykového displeja. Princíp bol jednoduchý – usmerniť lietadlá na pristátie bez toho aby sa zrazili. Final Approach prišiel s podobným systémom, ale celé to preniesli do VR. vy ste sa vznášali nad letiskom a mohli ste ukazovať lietadlám, kade majú lietať. Práve tri rozmery tejto hre dodali niečo, čo každému hráčovi poskytne dokonalý zážitok z hry.