Po prestávke v hraní Battlefield 1 som sa k hre opäť vrátil. Jediný pocit, ktorý ma neopúšťal, mi hovoril že mód Operations nedostal v rôznych rebríčkoch najlepších hier toľko pozornosti, koľko by si zaslúžil. V rebríčkoch najlepších hier by ste našli mená ako: Titanfall 2, Overwatch, Killing Floor 2 alebo Rainbow Six Siege. Treba uznať, že všetky tieto hry dokázali hráčom priniesť niečo nové – či už v oblasti technológií, grafiky alebo celkového zážitku z hry. Avšak spôsob, akým Operations neutralizujú dlhodobé nedostatky Battlefieldu, je veľký úspech.
Battlefield sa vždy riadil pravidlom „viac je viac“. Hráčom sa snažili dať veľké mapy, veľkú kapacitu hráčov, veľa DLC, veľa odomknuteľných predmetov v hre a veľa možností na boj (obyčajní, námorní alebo vojaci bojujúci vo vzduchu). Vďaka „povahe“ tejto hry sa stretnete s veľkým množstvom hráčov, čo niekedy nie je celkom pozitívna vec. Príkladom sú tie typy hráčov, ktoré sa namiesto pozície snipera rozhodnú stať hlavným objektom hry a pobehujú po mape, čím narobia viac škody ako úžitku. Taktiež sa dá prirovnať k vojne bez vysielačiek. BF1 zakazuje používanie mikrofónu, takže nečakajte že sa budete so svojimi spoluhráčmi dohadovať na stratégii. Niekedy to je dobré (alebo aspoň lepšie ako 30 ľudí, ktorí na vás kričia), ale napríklad pri Conquest štýle hry, čo je BF1 verzia „capture the flag“, je komunikácia so spoluhráčmi potrebná. Preto sa v niektorých kolách možno ocitnete v situácii, kedy budete behať od vlajky k vlajke a aj napriek snahe sa vám ich nepodarí ubrániť. To naozaj neprivodí pocit úspechu z kola vyhratého vďaka kvalitnej stratégii.
Operations neodstraňuje všetky nedostatky, ale vyrieši ich dosť na to, aby hráč zabudol na tie drobnosti s ktorými sa v hre stretne. Rozdelením mapy do 7 častí, ktoré si útočníci postupne „odomykajú“ sa môžete sústrediť iba na zopár bodov, nie rovno 7. Operations spája veľkosť Conquer módu (64 hráčov) s Rush (attack-and-defend) módom, ktorý ale môže hrať iba 24 ľudí. Funguje to perfektne. Tento mód znižuje množstvo námahy, ktorú musíte vynaložiť na organizáciu svojho tímu. Vaša práca je oveľa jasnejšia keď sledujete naraz iba dve miesta, ktoré sa snažíte brániť. V prípade, že sa nepriateľom podarí ich obsadiť, musíte zorganizovať jeden väčší nájazd, vybrať vhodné vozidlá, alebo aspoň mať v tíme nejakých hráčov schopných „vyčistiť“ obsadené miesto. Jednoducho – je to formát hry, ktorý vždy prinesie kvalitný priebeh. Útočníci majú po vyčerpaní životov možnosť útočiť druhýkrát (ak opäť zlyhajú tak aj tretí). Na druhej strane, obrancom sa pri každom odrazenom útoku odomykajú veci ako vlak, vzducholoď a iné – pre každú mapu špecifické – bonusy.
Operations robia tieto veci – uctievajú si históriu, intenzitu herného zážitku a generáciu dokonalých príbehov. To robí z tohto módu jeden z najlepších multiplayer FPS módov. Jedna operácia je záväzkom na hodinu, niekedy viac, to záleží na mape ktorú si vyberiete. Každopádne to ale je jeden z najlepších spôsobov, ako stráviť váš čas pri hraní FPS hier.