Red Dead Redemption bola jedna z najlepších hier na staršej generácii konzol, notoricky známa aj ako jeden z ojedinelých titulov, ktorí sa nedočkal svojho portu na PC. Zatiaľ, čo sa medzitým stala hra dostupnou pre Xbox One, vyzerá to tak, chystá sa jej ďalšie pokračovanie.
Prvým dôvodom na tento predpoklad bola fotka, ktorú Rockstar Games pridalo na svoj Twitter – ide o logo Rockstaru v pozadí farieb symbolizujúcich Red Dead Redemption. Do dneška sa fotka retweetovala viac ako 112 000 krát. Veľa ľudí to zároveň pochopilo ako oznámenie ďalšej hry v tejto sérii.
Zatiaľ čo iné herné spoločnosti oznamujú svoje diela pred veľkým publikom na herných konferenciách E3, využívajú média alebo zapájajú do propagácie prominentných Youtuberov, Rockstar zaujalo iný postoj. Pritom by to pre anglického herné štúdio ani nebolo nič nové – niečo podobné urobilo aj pri GTA V.
Deň na to prišla ďalšia fotka, zobrazujúca 7 siluet pri západe slnka. Symbolický odkaz na film 7 statočných, ktorý je práve v kinách? Je to možné.
A včera (18.10) sme sa dočkali oficiálneho potvrdenia! Trojdenné hranie Rockstaru s nádejami fanúšikov vyústilo k potvrdeniu pokračovania Red Dead Redemption z roku 2010. Tentokrát by hra mala obsahovať po prvýkrát v sérii aj multiplayer.
V minulosti distribútor Rockstar hier Take-Two tvrdil, že táto séria je pre spoločnosť kľúčová. Výkonný riaditeľ Strauss Zelnick v roku 2014 poznamenal, že Red Dead patrí medzi hlavné franšízy spoločnosti. Dokonca jej status prirovnal k tomu, aký má ďalšia legendárna séria GTA.
Rockstar Games doposiaľ vytvorilo dve hry v tejto sérii – originálne Red Dead Revolver v roku 2004, ktoré sa mimochodom dočkalo svojho znovu vydania na Playstation 4 a Playstation 2 a spomínané Red Dead Redemption v roku 2010.
Red Dead patrí medzi úspešné diela Rockstar, v ktorom sa vývojárom podarilo zachytiť skutočnú atmosféru divokého západu, keď vsadili na pomalšiu gradáciu tempa ako napr. pri GTA. Všetci tento rok očakávali akékoľvek nadviazanie, no zatiaľ sa presne o ničom nevedelo. Rockstar pekne nechal všetok rozruch, špekulácie a domnienky na samotných ľuďoch vo fórach a na sociálnych médiách.
Toto je marketing hodný velikána.