Ak by sme mali vybrať jednu mapu, ktorá je ikonická nie len pre CS:GO, ale aj pre celý herný svet, bola by to Dust2. Od jej vzniku mapa prešla veľkými zmenami, no hráči na ňu nikdy nezanevreli, ba naopak. Jej popularita stále rastie a milióny hráčov sa k nej vracajú deň čo deň. Pred pár týždňami Valve vôbec po prvýkrát v histórii stiahlo Dust2 z kompetetívneho mappoolu, čo okrem iného znamená, že mapa prejde viacerými zmenami.
Súvisiace: Aká je budúcnosť Dust2?
Známy a obľúbený komentátor Matthew „Sadokist“ Trivett na twitteri prejavil svoj názor, že by otvoril strechu v B tuneloch na Dust2. Hráči by tak mali viac možností ako použiť smoky, flashe či molotovy počas útoku na B site.
Regarding D2, some may not agree, but I would like Upper Tuns to be on open market with no roof. Let the flashes and smokes rain onto B!
— Matthew Trivett. (@Sadokist) 23. februára 2017
Tweet spôsobil medzi fanúšikmi veľkú diskusiu. Niektorí sú zásadne proti, pretože by bol podľa nich B site neubrániteľný. Teroristi by mohli ľahko smoknuť dvere, site, nahádzať molotovy a neustále CT hráčov oslepovať flashmi. Prípadná kombinácia s mid splitom by bola pre CT skutočne zlým snom a tým pádom by bola celá mapa výrazne T-sided. Čo ak by sa to však lepšie premyslelo?
Súvisiace: Najlepšie reakcie PRO hráčov na výmenu Dust2 za Inferno
Vo vlákne na reddite ľudia pridali množstvo zaujímavých návrhov na úpravu jednotlivých častí mapy. Jedno z možných riešení pre otvorenie strechy je spraviť z chodby na B site jednosmerný drop tak, ako je to dnes na cobblestone. Ďalšou, veľmi zaujímavou variantou, by bolo posunúť vchod do B lower tunelov na CT stranu midu, no zároveň otočiť dvere na mide a prepojiť B tunely s horným midom, aby teroristi nemali len jednu možnosť vstupu do tunelov. CT by tak mohli byť viac agresívni v tuneloch, no na druhej strane by mali menšiu kontrolu nad catwalkom.
Jeden z fanúšikov nedávno pracoval na Dust2 mape v štýle Nuke, pričom v B tuneloch pridal pár okien a spravil tak čiastočne otvorenú strechu. Molotovy aj flashe by tak mali menšiu využiteľnosť. Ďalšou možnosťou je strechu nechať tak a otvoriť len skyboxy nad strechou, tak ako tomu bolo v CS:Source.
Súvisiace: TOP 30: Triky na Dust2
Okrem B tunelov sa vo vlákne riešili ďalšie možné zmeny na tejto legendárnej mape. Mid peek by sa mohol viac priblížiť verzii v 1.6, keď bola len malá plocha pre sledovanie s AWP. CT by tak mohli bezpečnejšie prejsť na B site. Druhou možnosťou je nechať to tak, ako to je dnes, no vytvoriť druhú cestu z CT spawnu na B site. Cesta by bola dlhšia, no bezpečnejšia.
Veľa hráčov túži po návrate k dreveným dverám, keďže sa dnes wallbangy podaria len sporadicky. Okrem toho by sa mohol vytvoriť selfboost na short z CT spawnu, plynulý (bez nutnosti skoku) prechod cez okno na B site, odstránenie dverí z long A house ako tomu bolo v 1.6 či upravenie pitu, aby nebol A long plant tak ľahko udržateľný.
Niektoré nápady sú naozaj zaujímavé a dosť možno sa ich pár aj objaví v hre. Celú diskusiu si môžete prečítať vo vlákne, odkaz v texte vyššie. Ktoré sa vám páčia, prípadne aké zmeny by ste navrhli vy? Vyjadrite sa v komentároch.