Counter-Strike: Global Offensive od svojho vzniku neustále rastie na popularite, pričom vo februári tohto roka hra zaznamenala najvyšší priemerný počet hráčov v histórii. Už jej predchodcovia, CS 1.6 a CS:Source, boli medzi fanúšikmi veľmi populárne a obľúbené, no až CS:GO skutočne naplnilo potenciál.
Z CS:GO sa stal jeden z najväčších elektronických športov súčasnosti, keď každý rok prináša elektrizujúce momenty a odmeny za výhru neustále narastajú (doteraz najvyšší bol turnaj WESG v Číne s dotáciou 1,5 milióna dolárov).
Hra mala po vydaní v roku 2012 pomalý štart, keď fanúšikovia nechceli opustiť starú dobrú 1.6. Valve však spravilo všetko pre to, aby s hrou prerazili a v priebehu rokov z nej vyformovali kvalitnú strieľačku. Predstavenie skinov bol zásah do čierneho, keď od toho momentu hra výrazne nabrala na popularite. S príchodom skinov však prepukol aj hazard, keď hráči využívali zbrane na gemblenie, stávkovanie a zarábanie peňazí. Keď už sa problém vymykal spod kontroly (najmä kvôli hazardu mladistvých), Valve učinilo kroky k tomu, aby zakázalo gembleniu so skinmi. Veľa ľudí predpovedalo, že sa touto zmenou popularita hry výrazne zníži a časom zomrie.
Podľa všetkého to však vôbec nie je pravda a hra nie je mŕtva, ba naopak. Posledný február zaznamenal najvyšší priemerný počet hráčov, keď sa zastavil na čísle 402,385.7 a od mája 2015 neklesol pod 320 tisíc. CS:GO aj napriek nekonečnému čakaniu na novú operáciu neustále rastie a možno už tento rok prekoná pol miliónovú hranicu.
Foto: Valve, steamcharts.com