Keď si spomenieme na rozvoj Standard herného módu, vylepšenia pridané do Championship Tour a pozitívne ohlasy na Whisper of the Old Ghosts alebo Mean Streets of Gadgetzan, môžeme rok 2016 v Hearthstone hodnotiť ako úspešný. Nemali by sme ale zabúdať na niektoré momenty, ktoré sa nedajú označiť za celkom úspešné. Príkladom je Priest trieda pred príchodom Mean Streets – bola v bode, kedy si vlastne robil sama zo seba srandu. Alebo existencia Small-Time Buccaneer, ktorá nás drží pri otázke, čo Blizzard považuje za vyváženú hru. Každopádne, prišiel nový rok a s ním šanca pre Team 5. Tu sú niektoré veci, ktorých pridanie by väčšina hráčov ocenila.
Vylepšenie rebríčku
Toto je v poslednej dobe často spomínaným problémov. Hráči sú stále menej a menej spokojní s tým, ako funguje rankový systém Hearthstonu. Zhodenie všetkých hráčov s rankom Legend do úrovne 16 je jednoducho šialené. Výsledkom je, že menej skúsení hráči sa rebríčku počas prvého týždňa v podstate vyhýbajú, kým tí šikovnejší odídu z nízkych úrovní. Ďalší, celkom súvisiaci problém, je že z dôvodu veľmi dlhej cesty do Legendu – pri 55% úspešnosti to zaberie viac ako 250 hier – vás použitie pomalého decku dostane do pomerne výraznej nevýhody. To je taktiež dôvodom záplavy rýchlych deckov na začiatku každej sezóny.
Lepšia komunikácia
Každý má rád „Designe Insights“ videá, ktoré vytvára Ben Brode. Ale ako hlavný producent, Yong Woo vysvetlil na Twitteri, tvorba týchto videí zaberá príliš veľa času. Brode dodal nejaké informácie ohľadne toho, že videám sa venuje vo svojom voľnom čase, „keď sú deti už v posteli,“ ako napísal. Navrhol, že vybudovanie miesta, kde by sa stále mohlo natáčať a rozdelenie práce medzi celý tím, by mohlo pomôcť. Nič proti vývojárom Hearthstonu, ale ľudia, ktorí to so svojou hrou dotiahli tak ďaleko ako títo, by nemali mať problém niečo takéto vyriešiť. Čo takto si napríklad najať jedného človeka, ktorý by sa venoval iba točeniu a strihaniu týchto videí?
Heroic Tavern Brawl by mal byť trvalý
Keď sa tento mód hry objavil, Hearthstone komunita nebola veľmi citlivá – ponúkal síce veľké odmeny, ale vstup stál veľa. Veľa hráčov na vstúpenie asi tvrdo doplatilo a viac ho už hrať nebudú, ale byť v jednej z týchto hier spectatorom je zážitok. To napätie, ktoré cítite aj cez obrazovku, keď sledujete streamerov ako sa snažia vyhrať, je jednoducho niečo, čo Blizzardu zo dňa na deň prinieslo obrovský úspech. Nevidím teda dôvod, prečo by nemal tento mód v menu dostať svoje stále miesto.
Opravte Client!
Kto vie aký kód zabezpečí, že tisíce kariet na seba budú reagovať správne, ale bugy, ktoré počas hry raz za čas vyskočia sa ešte dajú ospravedlniť. Väčším problémom je ich Client. Na Android odporúčajú 3GB úložného priestoru a nech ho pustím na ktoromkoľvek počítači, plynulosť hry je veľmi obmedzená. Aj doma na stolovom počítači je jasne viditeľné, ako klesá framerate pri preklikávaní v menu alebo pripájaní do hry. Takisto treba pripomenúť aj fakt, že ak hráte na MacBooku, Hearthstone nie je kompatibilný s Retina displaymi, hra sa automaticky spúšťa v zlom rozlíšení ak ju chcete mať v stave fullscreen.